+Follow | Dashboard
\\I just beautiful me

DiaryxoxoInspiration

FacebookTwitterInstagram
+Follow



Assalamualaikum. With master of humble tone, thank you for visiting.






Make up by : Fieshah Nozlee
Skin was made by : MieyAzila
Icon : Zieyra
Song : Potret by Akim&TheMajistret

❤ Fieshah's Bloggie ❤
LETS SHOW THEM THE POWER OF WOMAN
Thursday, December 11 0 Hungry Monster


Move on? As easy as ABC. Prinsip aku, orang curang simpan buat apa. I don't believe in second chance. Just left and get a new one.

People fall in love. People expect. People get hurt. People come and go. It's life. I never put high expectation when I getting closer into someone. Because I realized it is hard to find a real man nowadays. 

Well like what Abang Bob said last night to all of us,

'Lelaki nie dia akan cuba 1001 cara untuk dapatkan apa yang dia nak. Lelaki sekarang ramai test market je. Dia baru hantar hai, kau dah tergedik-gedik balas panjang berjela padahal dia hantar mesej yang sama pada 20 orang perempuan dalam masa yang sama dan kaulah ikan yang termakan umpan tu. Kau percayalah cakap aku, lelaki yang wish kau good night sebelum tidur tu dia dah hantar ke 7 orang permpuan lain.

Kau tengok je kadet tu macam suka kat kau padahal dia ada 3 orang lagi perempuan selain kau. Awek kat luar, awek kat kampung and ex-girlfrend. Dia pukau dengan duit dan ketampanan di sebalik baju uniform dia ja. Konon macholah kan. Kalau dia betul-betul nak kau, dia takkan sentuh kau. Lelaki ni pandang perempuan sebab nafsu ja, dia pun tak nak perempuan yang sesuka hati boleh dicuit dijadikan isteri. Aku tahu ada antara korang yang pernah, tapi jadikan itu sebagai pengajaran. Mahalkan diri tu. Bangang yang lepas jangan dikenang lagi, nanti kau pun jadi bangang balik.

Jagalah mata tu, itu permulaan kepada semua maksiat. Aku tegur korang pakai pakaian mencolok mata sebab aku anggap korang macam adik aku sendiri. Aku pun tak tahu siapa jodoh aku, cuma aku berdoa dia jaga diri dia untuk aku. Kalau aku kahwin sekalipun aku tak nak semua orang puji isteri aku cantik. Cukuplah dia cantik untuk aku seorang.

Kau jangan terdayalah dengan novel melayu sekarang yang kononnya sebelum kahwin kasanova terkenal di seantero dunia tetiba boleh jadi suami mithali selepas kahwin. Kau rasa dia boleh tinggalkan perangai yang dah sebati dengan diri dia ke? Kau tak payahlah cemburu bagai tengok kawan-kawan kau ada pasangan, kau patut bersyukur Allah S.W.T sedang jaga diri kau.

Allah S.W.T berfirman, 
“Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur':26)
Kalau nak cari bakal suami, cari bertanggungjawab bukan yang sado angkat dumbbell hari-hari tapi angkat takbir 5 kali sehari semalam pun failed. Yang bermuscle bersix berseven bereight hundred pax tapi nafsu sendiri tak mampu nak lawan. Tak perlu terkejar-kejar benda yg akan Allah memang dah tetapkan. Cuba tanam dalam diri tu, suami akulah boyfriend aku bestfriend aku. Jaga iktilat yang paling penting.'
Serious talk ah memang Abang Bob berjaya moral up aku yang memang tengah patah hati semalam tu. Sebab benda sampah bullshit sahaja pun. Memang penat kena taji lari 3 round padang semalam tapi memang we deserved it pun. Tak kisahlah, aku anggap bakar lemak malam-malam. Tetapi berbaloi ah dalam diam, random talk Abang Bob tu moral up aku. Nampak tak chemistry kami berdua di situ. Hahahaha. Gurau gurau Abang Bob. Tahu tak iktilat itu apa?
Itu dong. Itu pun Tuan Hasnan hantar kat aku dulu. Well said, aku ada senior yang sangat menjaga martabat wanita. That all from me. Semoga bermanfaat untuk wanita di luar sana.
xoxo, pishadia.